Indukční nabíjení elektromobilů
Testovací dráha na univerzitě ve Stuttgartu je dlouhá 20 metrů. E-vozidla se tam mohou indukčně nabíjet za jízdy s účinností, jaká dosud nebyla dosažena. Podle profesora Parspoura lze díky dynamickému nabíjení zvýšit dojezd vozidel, snížit kapacitu baterie a zásadně zkrátit nezbytnou dobu nabíjení. Na testovací dráze univerzity ve Stuttgartu lze dosáhnout účinnosti více než 90%. Účinnost je konkurenceschopná s vodivým nabíjením pomocí kabelu. Testovací dráha se skládá ze 40 jednotlivých prvků se základní plochou 50 x 48 centimetrů. Vzdálenost mezi vozidlem a cívkami je 20 centimetrů. Dráha automaticky detekuje polohu vozidla nad systémem cívek a napájí příslušné primární cívky v zemi. Energie se přenáší na sekundární cívku ve vozidle. Výkon je úměrný ploše cívky na sekundární straně. Při stejné podlahové ploše 0,24 m2 je nepřetržitě přenášen výkon 10 kilowattů (kW) bez ohledu na rychlost vozidla. Pro srovnání: Běžná zásuvka dodává 2,3 kW trvalého výkonu pro nabíjení elektromobilu.
Více
Další novinky