Navigace

Druhý život autobaterií

 Použité lithium-iontové baterie nemusí nutně patřit do recyklačního centra, protože v mnoha případech mají po prvním životě v elektromobilu stále využitelnou kapacitu 80 až 90 procent. Lze je využít jako úložiště energie v budovách nebo pro nabíjecí stanice pro elektromobily. Vzhledem k tomu, že baterie představuje významnou část nákladů a emisí elektrického vozidla, mají výrobci baterií i majitelé automobilů ekonomický a ekologický zájem na tom, aby baterii dali druhou životnost. Pro jejich nové použití je však třeba baterie předem odpovídajícím způsobem otestovat a vyhodnotit. Dr. Amadeus Bach a prof. Stefan Reichelstein z Mannheimského institutu pro studium udržitelné energie, spolu s výzkumníky ze Stanfordské univerzity nyní vyvinuli rozhodovací model, který hodnotí staré baterie z ekonomického a technické hledisko hodnoceno. Tato příručka s názvem „Model rozhodování pro vyřazené Li-ion baterie“ je nyní k dispozici na webu MISES a na portálu Social Science Research Network (SSRN). Simulace ukazují, jak odhadnout životnost a cenu použitých lithium-iontových baterií v závislosti na stavu baterie a typu budoucí aplikace. Simulovaná životnost baterie v různých aplikacích druhé životnosti se pohybuje mezi jedním až šesti lety. Celkově studie obsahuje komplexní srovnání různých strategií s cílem ukázat nejekonomičtější případ použití vyřazené baterie. Autoři například zjistili, že nejekonomičtější studovanou aplikací je takzvaná frekvenční regulace, tedy krátkodobé vyrovnávání elektrické sítě. Více

 

Další novinky

25. května 2024 - Rozvoj čínských OZE
19. května 2024 - EU 43 % proudu OZE
© eurosolar.cz 2024